alt

alt   elhunyt  Pálfi Károly (Arab)
                 1943 - 2009


Hamvait a családja 2009. március 06.-án 14 órakor szórta a Duna hullámsírjába, végakarata szerint.

 
2009 február 22.-én örökre eltávozott közülünk

PÁLFI KÁROLY (Arab) a repülőtér volt parancsnoka.

Végső búcsúztatása szűk családi körben megtörtént.

 

Arab !  Nyogodj békében !

alt                                 

                                                                                                                     Foto 2005
Pálfi Károly  Budapesten született 1943. 09. 26-án.
Sportrepülő pályafutását az 50-es évek végén kezdte a Dunaújvárosi (Dunai Vasmű) Repülő klubban.
1982 – 1999 között  nyugdíjba vonulásáig  a dunaújvárosi repülőtéren függetlenített oktató, repülőtér parancsnok beosztásban  dolgozott, 1983 szeptembertől 2007 március végéig volt a repülőtér vezetője.
A Szövetség által üzemeltetett valamennyi motoros és vitorlázó repülőgép típust repülte.
Motoros repült légi óráinak száma: 2623 óra-9792 felszállásból, a vitorlázó  1294 óra-3433 felszállásból.
Vitorlázó sporteredményei mellett az utolsó másfél évtizedben fáradhatatlan szervezője, vezetője volt a Dunaújvárosi repülőtéren rendezett versenyeknek.
1998-ban Toulouse-ban, az FAI éves kongresszusán megkapta a Paul Tissandier Diplomát.

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";}

Repülőtérvezetőként, valamint repülésszakmailag folyamatosan segítette az UL (sárkányrepülő) szakosztály tevékenységét évtizedeken keresztül. Gyakran adott tanácsot repülési útvonalak és feladatok (rekordok) tervezésében, repülésmeteorológiában, navigációs és műszaki kérdésekben. Köszönhetjük szakosztályunk létrehozásában nyújtott segítségét és az idő folyamán a világversenyeken való eredményes részvételeink által megkövetelt folyamatos technikai fejlesztéseink anyagi támogatását. Becsüljük hazai és világrekordjaink megszervezésében és FAI hitelesítésében végzett jelentős szakmai munkáját, valamint az európa-, és világbajnokságokon, nemzeti bajnokságokon való részvételeink anyagi hátterének biztosítását, melyet mindíg szívügyének tekintett.

 

Sporteredményei:

714. számú  „D” vizsga, Ezüst koszorú teljesítmény teljesítésének  időpontja :
Időtartam:  6 ó. 24 p. 1961.07.08. Baracs
Magasságr.: 1310 m  1961.06.17. Baracs
Táv rep.: 65 km 1961.09.03. Baracs – Budaörs

181. számú  „E” vizsga,  Arany koszorú teljesítmény teljesítésének időpontja:
Időtartam:  6 ó 24 p. 1961.07.08
Magasság: 3600 m  1980.01.21.
Távolság: 307 km  1979.06.10.

56. számú    „F” vizsga,  Gyémánt koszorú teljesítmény teljesítésének időpontja:
Magasság: 5040 m  1987.12.28.
Távolság 1:  307 km  1979.06.10.
Távolság 2:  511 km  1982.07.17.
 
Versenyzőként az alábbi versenyeken vett részt eredményesen:

1967    Vidéki Vitorlázórepülő Bajnokság, Hajdúszoboszló.
1979    Gemenci Vitorlázórepülő Bajnokság, Őcsény.
1982    I. Kohász Kupa. III. helyezett, Dunaújváros.
1983    Budapest Bajnokság, Farkashegy.
1983    Országos Válogató Bajnokság, Dunaújváros.
1984    Budapest Bajnokság, Dunakeszi.
1985    IV. Kohász Kupa, II. helyezett, Dunaújváros.
1986    Vitorlázórepülő Nemzeti Bajnokság, Békéscsaba.
1987    V. Kohász Kupa, Dunaújváros.
1988    Vitorlázórepülő Nemzeti Bajnokság, Békéscsaba.

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";}

Repült típusok:

Motoros:

Z-526F; AN-2; Z-726; PZL-101A; Z-142; PZL-104; Z226MS; AVID-FLYER;
CESSNA C150 152100; JAK-18T; CESSNA C-172; RV-4; JAK-52; Z-526AF

Vitorlázó:

PILIS R-O8D; CINKE C-2; JÚNIUS-18 R-22S; MUCHA STANDARD;
GÓBÉ R-26S; FÉM KOMA R-15F; SUPER-FUTÁR R-22C; ESZTERGOM E-31;
PIRÁT SZD-30; BLANIK L-13; FÓKA-4 SZD-24-4A; COBRA-15 SZD-36A;
BOCIAN SZD-9BIS 1D; JANTAR 1 SZD-38A; PUCHACZ; JANTAR ST. SZD-41A;
IS-28 B2; JANTAR 2B SZD-42-2; STANDARD JANTAR 2; PIK-20D; IS-29D2;
ST. CIRRUS 75 VTC; CIRRUS VTC; HB-21 2400; PW-5; FÓKA-5; ASTIR CS
KA-8B;


Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";}

Nekrológ

 

Repülőtér vezetőként számtalan motoros, vitorlázórepülő, ejtőernyős, sárkányrepülő és hőlégballon repülő rendezvény előkészítésében és lebonyolításában vett részt.

Fáradhatatlan és hajthatatlan volt a klub ügyeinek és repüléseinek intézésében.

Sajnos nem kímélte magát, ha kellett vontatott, repülést vezetett, csőrölt és szállította haza a terepes gépeket vontató géppel vagy gépkocsival.

Sok-sok repült órában ugratta az ejtőernyősöket.

Óriási szerepe volt klubja motoros sárkány- és ballonrepülő sportjának gyors és eredményes fejlődésében.

Jó kapcsolatokat épített és ápolt a környék önkormányzataival, üzemeivel és intézményivel a repülőtér és a klub javára.

A repülőtéren és a repülő üzemeken kemény fegyelmet tartott. Ilyenkor gyors, pattogó, esetenként durvának tőnő modora volt. Ez csak a látszat volt, részéről ez volt a rend fenn-tartásának egyik eszköze. Az Arab valójában mélységesen emberszerető volt.

Kemény modora mögül gyakran előtűnt hamiskás mosolya.

Családszerető ember volt, annak ellenére, hogy a sportrepülés nem egy családbarát intézmény. Judit lányát imádta. Gyakran kérdeztem őt az én modoromban: „Lejla, az arab démon hogy van?” Ilyenkor kivirult és mosolyogva, büszkén mesélte az aktuális híreket Juditról. Utoljára Karácsony előtt hívott: „Itt az Arab Rádió” emlékezetes szavakkal. Megbeszéltük, hogy majd pár hét múlva lemegyek és a Dzsanát – Kéri Bandi özvegyét is meglátogatjuk. Nem sejtettem, hogy ez volt az utolsó kapcsolatom az Arab Rádióval. Hát ez volt, ilyen volt az Arab, a Pálfi Károly! Ezért szerettük sokan – nem mindenki, de minket, akik szerettük őt, se szeret mindenki, ilyen ez a világ! Ő már elnyerte az örök nyugalmat, de feleségének, Csulinak és lányának, Juditnak még sok idő kell a belenyugvásba.

Nem fogunk elfelejteni Arab, amíg leszünk, akik emlékezni tudunk!


                                                                                      Dr. Hegedűs Dezső (Bratyó)


alt
Foto: 1996 március - Közgyűlés
alt
Foto: 1996 repüpőtér

alt
1980 Dunaújváros Repülőtér